Οι αγροτικές κοινωνίες μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον της χώρας μας, εφόσον ασχοληθούν σοβαρά με τον αγροτουρισμό. Εκτός όμως από την ανάγκη ύπαρξης θεσμικού πλαισίου, οριοθέτησης των σχετικών επαγγελμάτων, συντονισμού, κλπ., μία άτυπη, αλλά πολύ ουσιαστική προϋπόθεση για την ενασχόληση με τον αγροτουρισμό είναι η αγάπη για τον τόπο. Η φιλοσοφία του: «Φτιάχνω δωμάτια στο χωριό για να βγάλω κανένα φράγκο», ούτε αγροτουρισμός είναι αλλά ούτε και επιτυχία θα φέρει. Οι αγροτουριστικές δραστηριότητες πρέπει να ακουμπούν στην κουλτούρα, στην ιστορία και στον πολιτισμό ενός τόπου και να αποπνέουν αγάπη και σεβασμό για τον τόπο και το περιβάλλον. Οι άνθρωποι που δημιούργησαν αγροτουριστικές μονάδες και δραστηριότητες με βάση αυτή τη φιλοσοφία, όχι μόνο πέτυχαν αλλά και κατάφεραν να περάσουν την αγάπη τους για τον τόπο τους και την γη τους στον κόσμο που τους επισκέπτεται. Κι αυτό είναι κέρδος ανυπολόγιστο και για το συγκεκριμένο τόπο, αλλά και για τη χώρα μας
Ο αγροτουρισμός στην Ελλάδα είναι σε μια διαδικασία ωρίμανσης. Όμως, σαν επαγγελματίες καλούμαστε να εκπαιδεύσουμε τους τουρίστες στο χωράφι μας. Και αυτός ο ρόλος μας φορτώνει με βαριά ευθύνη. Είναι γεγονός ότι, υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στον Έλληνα και στον Ευρωπαίο αγροτουρίστα. Και είναι λογικό. Η Τοσκάνη και γενικότερα η Ιταλία έχει εκπαιδεύσει πολύ κόσμο, στο συγκεκριμένο μοντέλο τουρισμού. Έτσι ο ξένος εκτιμάει πιο εύκολα αυτό που οι Έλληνες θεωρούν δεδομένο. Οι αγροτουρίστες θέλουν να μάθουν τα πάντα για τις γεύσεις, τον τόπο και τους ανθρώπους της περιοχής. Έτσι θα πρέπει για αρχή να ξέρουμε τι πουλάμε. Πολλοί λένε ότι κάνουν αγροτουρισμό ενώ, κάνουν οικοτουρισμό. Είναι απαραίτητο λοιπόν, να ξέρεις τι ακριβώς κάνεις, ποιος είναι ο χώρος που διαθέτεις, τι μπορείς να αξιοποιήσεις από αυτόν και πως. Το σημαντικότερο όμως από όλα είναι να γνωρίζεις ποιος είσαι εσύ και πως επικοινωνείς με τους επισκέπτες σου. Απαραίτητη είναι η γνώση της αγγλικής γλώσσας (τουλάχιστον), να ξέρεις να χειρίζεσαι το ίντερνετ, να έχεις κάνει ταξίδια στο εξωτερικό, να έχεις παρακολουθήσει σεμινάρια, να έχεις μαγειρέψει τουλάχιστον μια φορά μόνος σου στη ζωή. Με λίγα λόγια να είσαι καλλιεργημένος. Γιατί ο αγροτουρισμός, είναι η διπλωματία της υπαίθρου. Τέλος στην ερώτηση: «Πιστεύετε ότι στον αγροτουρισμό θα πρέπει να δραστηριοποιούνται μόνο οι αγρότες;», απαντάμε ότι είμαστε αντίθετοι σε αυτό, γιατί ο αγροτουρισμός είναι για όλους. Το θέμα δεν είναι, να φτιάχνουμε νομοθεσίες για να αποκλείσουμε ανθρώπους αλλά για να δημιουργούνται μηχανισμοί ρύθμισης και ελέγχου. Ούτε να χαϊδεύουμε αφτιά –των αγροτών στη συγκεκριμένη περίπτωση. Δεν πρέπει να τα βλέπουμε τόσο στενά τα πράγματα. Ας μας δώσει το κράτος το νομικό πλαίσιο επιτέλους και ας αφήσει τις ταμπέλες που βασανίζουν αυτή τη χώρα. Από κει και πέρα είναι ο αγροτουρίστας και η αγορά που θα κρίνουν τον καθένα.
Η πρόθεσή μας είναι- για να έχει το εγχείρημα κάποιο μέλλον- να μπούμε στο πεδίο της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και να μπορέσουμε να εξελιχθούμε σε κοινωνική επιχείρηση.
Για την ομάδα
Πατουλιώτη Μαργαρίτα

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου